Wie helpen we?
Wij helpen mensen van alle leeftijden, vanaf een paar dagen oud tot en met mensen met veel levenservaring.

Dit zijn de belangrijkste redenen waarom iemand besluit om een chiropractor te bezoeken:

Pijn
Omdat we vooral met de wervelkolom werken associëren veel mensen chiropractors met het behandelen van rugpijn, nekpijn en hoofdpijn. De reden dat we met de wervelkolom werken is, omdat het het tere zenuwstelsel beschermt, dat signalen uit de hersenen verzendt en ontvangt. Deze signalen zijn van vitaal belang voor het goed functioneren van het lichaam. Als deze signalen worden onderbroken, als gevolg van het disfunctioneren van de wervelkolom, kan dit leiden tot een reeks van klachten, waaronder pijn.

Gezondheidsproblemen
Veel mensen bezoeken ons ook voor gezondheidsproblemen die in eerste instantie niet  gerelateerd worden met de gezondheid van de wervelkolom. We zien vaak enorme verbeteringen in slaap, energie, menstruatieproblemen, de gezondheid van het spijsverterings- en immuunsysteem en tal van andere klachten. Het brein coördineert en reguleert alle andere systemen van het lichaam. Omdat chiropractie een drastische invloed heeft op het verbeteren van de hersenfunctie, is het geen wonder dat uw gezondheid ook op andere gebieden kan verbeteren.

Natuurlijke genezing
Chiropractie werkt met het natuurlijke vermogen van het lichaam om zichzelf te helen en zichzelf te reguleren. We zien vaak mensen in onze praktijk die geen giftige medicijnen willen nemen of mensen die chirurgische ingrepen willen vermijden. Wij geloven dat een optimaal functionerend brein en zenuwstelsel deze gevaarlijke pijnstillers, ontstekingsremmende medicijnen of spierverslappers niet nodig heeft.

Optimaal functioneren
De meeste van onze klanten bezoeken ons met een vaste regelmaat, voor het onderhouden van hun gezondheid, dus ook als ze geen pijn hebben. Dit zorgt ervoor dat hun hersenen en het lichaam zo effectief mogelijk met elkaar communiceren en dat hun gezondheid en welzijn op zijn best functioneert!

Zwangere vrouwen
Tijdens de zwangerschap vinden er vele veranderingen plaats in het lichaam en niet alleen de grootte van de buik! Het extra gewicht zorgt voor een toename van de belasting van de lage rug en het heilig beentje, dus het is belangrijk dat er tijdens de zwangerschap juist daar een goede stabiliteit is. De zenuwen die signalen van de hersenen naar de groeiende baby brengen komen uit de ruggengraat in de lage rug, dus als deze goed werken zal dit de gezonde ontwikkeling van de baby tijdens de zwangerschap ondersteunen. Onderzoek toont ook aan dat vrouwen onder reguliere chiropractische zorg snellere bevallingen hebben met minder behoefte aan medicijnen.

Kinderen
Tijdens de eerste 2 levensjaren ontwikkelen de hersenen en het zenuwstelsel zich in hoog tempo en deze ontwikkeling wordt goed ondersteund met chiropractische zorg. Naarmate kinderen ouder worden, gebeurt er veel in hun actieve leven, waardoor het brein op zijn best moet functioneren. We hebben ook veel problemen zien verbeteren onder chiropractische zorg, zoals ADHD, autisme, bedplassen en leerstoornissen.

Lage rug

• Rugpijn